Rider 2024.2 EAP 5


UX/UI

Tryb odczytu

Tryb Reader jest teraz dostępny w Rider 2024.2 EAP 5. Został zaprojektowany, aby ułatwić czytanie bibliotek i plików tylko do odczytu, w tym zdekompilowanych, i obejmuje renderowanie komentarzy dokumentacji w języku C# i F#, a także wirtualne wcięcia w języku C#.

Wyodrębnij wspólne refaktoryzacje kodu dla C#

Najnowsze ulepszenie refaktoryzacji Rider umożliwia wyodrębnienie wspólnego kodu z instrukcji rozgałęzień, takich jak if lub switch. Aktualizacja ta usprawnia i konsoliduje współdzieloną logikę, zapewniając jej wykonanie niezależnie od ścieżki rozgałęzienia, poprawiając czytelność kodu i redukując nadmiarowość.

Sticky lines dla C++

Oprócz lepkich linii dla dyrektyw preprocesora wprowadzonych w EAP 3, Rider 2024.2 oferuje teraz lepkie linie dla specyfikatorów dostępności w C++.

Specyfikatory dostępności (publiczne, chronione i prywatne) definiują kontrolę dostępu dla członków klasy. Nowa funkcja lepkich linii utrzymuje te specyfikatory widoczne w górnej części okna edytora podczas przewijania, pomagając szybko zidentyfikować poziomy dostępu i lepiej zarządzać złożonymi hierarchiami klas, utrzymując stałą widoczność hermetyzacji i struktury dziedziczenia.

Ulepszone okno narzędzia monitorowania

Okno narzędzia Monitoring w Rider 2024.2 obsługuje szerszy zakres typów aplikacji. To okno narzędzia jest teraz wyświetlane podczas uruchamiania i debugowania dla następujących typów projektów:

  • C++
  • Unity
  • Unreal Engine
  • Mono
  • .NET Framework (bez informacji o stercie)

W przypadku nowo obsługiwanych typów projektów funkcja monitorowania jest obecnie ograniczona do kart Wykres i Środowisko. Zakładka Chart w tych przypadkach zawiera tylko dane dotyczące użycia procesora i zużycia pamięci prywatnej.

Karta Counters, a także szczegółowe informacje na temat rozmiarów sterty, czasu GC i liczby wyjątków na karcie Charts, są nadal obsługiwane tylko w aplikacjach .NET Core 3.0+ i .NET 5+.

Profilowanie wydajności i pamięci

dotTrace

  • Rozwiązaliśmy problem z brakującymi zdarzeniami próbkowania jądra w trybie osi czasu (DTRC-30949).

dotMemory

Wbudowana wtyczka dotMemory zyskała możliwość automatycznego analizowania migawek i porównywania migawek zawartych w różnych obszarach roboczych dotMemory. Wiąże się to z wprowadzeniem kilku dodatkowych widoków:

  • Automatyczne inspekcje pamięci: dotMemory otrzymuje widok Inspekcje, który pokazuje szereg automatycznie wykrytych problemów z pamięcią.
  • Porównywanie migawek między przestrzeniami roboczymi: Teraz można porównywać migawki z różnych sesji profilowania, co pozwala na bardziej kompleksową analizę pamięci.

Funkcje te są dostępne w samodzielnej wersji dotMemory.

Wyjaśnij za pomocą sztucznej inteligencji do dynamicznej analizy programu

Okno narzędzia Dynamic Program Analysis (DPA) zawiera teraz przycisk Explain with AI dla zagadnień związanych z alokacją pamięci i problemami z bazą danych. Ta oparta na sztucznej inteligencji funkcja oferuje szczegółowe wyjaśnienia i porady Asystenta AI dotyczące potencjalnych poprawek bezpośrednio w oknie narzędzia Dynamicznej Analizy Programu, aby pomóc w szybkim zrozumieniu i rozwiązaniu nawet najbardziej złożonych problemów związanych z alokacją pamięci i pracą z bazami danych.

Tworzenie gier

Debugowanie skryptów GDScript [Godot]

Rider 2024.2 EAP 5 wprowadza obsługę debugowania GDScript w Godot. Ta aktualizacja ułatwia programistom Godot debugowanie skryptów bezpośrednio w Rider, usprawniając proces programowania i zapewniając bardziej spójne możliwości.