Nowy rok rozpoczęliśmy od pierwszej dużej aktualizacji w 2024 r., wykorzystującej opinie użytkowników w celu poprawy doświadczenia pracy z agentami Helpdesk.
Rozwój potwierdza nasze długookresowe założenia
Podsumowując miniony rok, jesteśmy podekscytowani szybkim wzrostem bazy klientów YouTrack; odnotowaliśmy dwucyfrowy procentowy wzrost liczby zespołów, które zaczęły zarządzać swoimi projektami w YouTrack. Obserwujemy dużą popularność wśród różnych branż i wielkości firm – od przedsiębiorstw z tysiącami członków zespołów realizujących ogromne projekty migracyjne, po małe startupy, które wciąż są w trakcie kompletowania swoich zespołów.
Przyjęcie praktyk zarządzania projektami szybko rośnie w firmach. Na przykład, gdy jeden dział zaczyna korzystać z YouTrack, członkowie zespołu z innych grup często szybko podążają za jego przykładem, a ogólna liczba użytkowników YouTrack w firmie zwykle rośnie 3-5 razy w ciągu kilku miesięcy. Wiele zespołów poza zarządzaniem produktem i tworzeniem oprogramowania potrzebuje wydajnego systemu zarządzania projektami, aby ułatwić sobie przepływ pracy, co pomaga YouTrack rozszerzyć działalność na wiele innych działów, takich jak dział prawny i zgodności, HR, marketing i projektowanie, finanse, administracja, wsparcie i inne.
W 2024 r. zamierzamy jeszcze bardziej zwiększyć zdolność YouTrack do zarządzania szeroką gamą zadań i przepływów pracy – dostosowując się do szeregu potrzeb, od prostoty mile widzianej przez nowe zespoły i członków zespołów po złożoność i elastyczność wymaganą przez międzynarodowe korporacje.
Nad czym będziemy pracować w 2024 r.
Asystent AI
Od grudnia 2023 r. pomoc AI jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich zespołów korzystających z YouTrack, oferując możliwość podsumowywania treści i tworzenia wielu odpowiedzi. Funkcje oparte na sztucznej inteligencji będą stanowić dużą część przyszłego rozwoju produktu. Po pierwsze, pracujemy nad dodaniem większej liczby funkcji ułatwiających pracę z zadaniami, takich jak możliwość tworzenia, autouzupełniania i korekty tekstów przez sztuczną inteligencję w podróży. Po drugie, funkcja wyszukiwania będzie oparta na sztucznej inteligencji we wszystkich treściach, co oznacza, że YouTrack będzie w stanie wyświetlać odpowiednie wyniki, nawet jeśli dostosujesz frazę wyszukiwania i zastąpisz filtry i zapytania własnymi słowami. W przyszłości chcielibyśmy zaoferować pomoc sztucznej inteligencji w tworzeniu zadań i wypełnianiu ich szczegółów, tworzeniu list rzeczy do zrobienia i dzieleniu zadań, konfigurowaniu projektów, łatwym przeglądaniu aktywności i aktualizacji w projektach za pomocą wyselekcjonowanych podsumowań, ułatwianiu automatyzacji bez kodowania i nie tylko.
Zespół stojący za sztuczną inteligencją JetBrains koncentruje się na zwiększaniu jej możliwości każdego dnia, a zespół YouTrack ciężko pracuje, aby zapewnić jej moc w projektach w YouTrack. Funkcjonalność AI w YouTrack jest obecnie bezpłatna, ale zużywa zasoby. Gdy funkcje oparte na sztucznej inteligencji zaczną zużywać więcej zasobów, niż masz do dyspozycji, damy Ci możliwość zapłacenia za kredyty JetBrains AI, które będziesz mógł wykorzystać w YouTrack.
Mapa drogowa, którą opublikowaliśmy rok temu, nie wspominała o sztucznej inteligencji, ale mimo to stała się ona dostępna do końca 2023 roku. W tym roku jesteśmy również otwarci na sposoby, w jakie nowe możliwości AI mogą na nowo zdefiniować sposób pracy z YouTrack, mając na celu umieszczenie AI w centrum zarządzania projektami. Jak zawsze, będziemy na bieżąco informować o naszych postępach, ale nie wstrzymamy prac nad funkcjami, z których większość zespołów korzysta na co dzień w YouTrack.
Łatwiejsze witanie nowych zespołów i nowych członków zespołu w YouTrack
Organizuj wiele zadań i projektów za pomocą nowego paska bocznego nawigacji
Ponieważ YouTrack stale zyskuje na popularności wśród szerszego grona zespołów i projektów nietechnicznych, aktywnie poszukujemy sposobów na uproszczenie organizacji zadań i projektów dla wszystkich członków zespołu. Jednocześnie YouTrack pozostaje bardzo potężnym rozwiązaniem do zarządzania projektami z rozbudowaną wbudowaną funkcjonalnością, które zostało zaprojektowane dla przedsiębiorstw, ale jest również dostępne dla małych zespołów bez dodatkowych kosztów. Ponieważ chcemy zachować elastyczność YouTrack, aby zaspokoić potrzeby każdego zespołu, niezależnie od jego wielkości lub złożoności, planujemy gruntowne przeprojektowanie interfejsu użytkownika/UX, w tym wprowadzenie nowej opcji nawigacji na pasku bocznym, która umieszcza wszystkie funkcje YouTrack na wyciągnięcie ręki, jednocześnie umożliwiając łatwiejsze skupienie się na poszczególnych projektach.
Rozpocznij wszelkiego rodzaju nowe projekty i wdrażaj członków zespołu
Planujemy zmienić proces konfigurowania nowych projektów wraz z wydaniem kreatora krok po kroku. Dzięki temu administratorzy projektów będą mogli korzystać z różnych szablonów projektów i dostosowywać je do potrzeb konkretnych zespołów, jednocześnie ułatwiając wdrażanie nowych członków zespołu do istniejących projektów.
Projekty Helpdesk
Cieszymy się, że spora część z tysięcy zespołów, które dołączają do YouTrack każdego miesiąca, decyduje się na poznanie YouTrack Helpdesk i rozpoczyna pracę nad swoimi zgłoszeniami pomocy technicznej w YouTrack. Te zespoły wsparcia są różnej wielkości, od małych po ogromne działy w organizacjach z setkami agentów wsparcia. W oparciu o opinie użytkowników planujemy dodać prostszy sposób łączenia zgłoszeń Helpdesk z powiązanymi zadaniami w projektach innych niż Helpdesk. Zamierzamy również zapewnić więcej opcji dostosowywania w formularzu tworzenia zgłoszeń i zbadamy, w jaki sposób możemy ulepszyć nasze wsparcie dla scenariusza wewnętrznego zespołu Helpdesk, w którym członkowie zespołu korzystają ze zwykłych projektów YouTrack i jednocześnie działają jako reporterzy w Helpdesk.
Aplikacje
Umożliwienie użytkownikom tworzenia aplikacji dla YouTrack otwiera drzwi do dalszych możliwości integracji, a także dodatkowego dostosowywania interfejsu użytkownika i funkcjonalności. Niektóre aplikacje będą dostarczane z YouTrack po instalacji. Nasi klienci oraz partnerzy techniczni i konsultingowi będą mogli tworzyć aplikacje, instalować je i używać w poszczególnych instancjach YouTrack lub udostępniać je za pośrednictwem JetBrains Marketplace. Pojawienie się pomocy sztucznej inteligencji postawiło przed nami wyzwanie przedefiniowania sposobów tworzenia aplikacji, ale stanowi również doskonałą okazję, aby uczynić tworzenie aplikacji wymagającym niewielkiej ilości kodu. W każdym razie chcemy umożliwić tworzenie aplikacji dla YouTrack jeszcze w tym roku.
Kanwa do planowania
Pracujemy nad sposobem umożliwienia zespołom rozpoczęcia planowania przy użyciu interfejsu tablicy, który następnie może przekształcić ich szkice i plany w pełnoprawne zadania projektowe za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Ponadto chcielibyśmy również umożliwić przenoszenie istniejących zadań YouTrack do kanwy planowania, aby umożliwić dodatkowe interakcje i tworzenie alternatywnych wersji projektów.
Baza wiedzy
Aby zaspokoić potrzeby zespołów, które intensywnie korzystają z Bazy wiedzy, dodamy więcej pól i atrybutów dla artykułów, dzięki czemu porządkowanie i katalogowanie dokumentów będzie mniej czasochłonne. Funkcje wyszukiwania i tworzenia treści oparte na sztucznej inteligencji mogą również na nowo zdefiniować doświadczenia zespołów pracujących z Bazą wiedzy, więc udoskonalimy nasze plany na przyszłość po udostępnieniu nowych możliwości sztucznej inteligencji.
Patrząc w przyszłość: ogólne cele na rok 2024 i kolejne lata
YouTrack dla każdego
Jak byś się czuł, gdybyśmy pozbyli się problemów związanych z YouTrack? Chcielibyśmy pozwolić ci używać dowolnej nazwy dla zadań, nad którymi pracujesz. Od teraz zaczniesz od prostego zadania, a następnie będziesz mógł zdecydować, czy chcesz je nazwać problemem. Później będziesz mieć do wyboru kilka dodatkowych opcji. Na przykład, możesz chcieć nazwać coś „dokumentem” w projekcie zespołu prawnego, „zamówieniem zakupu” w księgowości lub „pracą lub »pracownikiem« w rekrutacji i HR.
Przy tak różnorodnych zespołach i projektach chcielibyśmy zaoferować każdemu możliwość dokładnego zaplanowania swojego dnia pracy. Właśnie dlatego stworzymy obszar My Workspace, w którym każdy członek zespołu będzie mógł śledzić wszystko, nad czym planuje pracować.
Administratorzy projektów mogą spodziewać się kilku zmian w najbliższej przyszłości. Po pierwsze, ułatwimy administratorom dostosowywanie pól w zadaniach. Udoskonalimy również role i schematy uprawnień, aby zapewnić pożądaną elastyczność bez tworzenia dodatkowego obciążenia konfiguracyjnego dla administratorów. Wiemy, że im łatwiejsze będzie wszystko dla administratorów, tym lepsze będzie doświadczenie YouTrack dla Twoich zespołów!
YouTrack dla przedsiębiorstw
Wraz z rosnącą średnią wielkością zespołu i bazą klientów z każdym wydaniem, dodajemy więcej ulepszeń, aby poprawić między innymi stabilność chmury, wydajność i odporność na awarie. Obecny próg dostępności na poziomie 99,9% jest utrzymywany już od kilku lat, a zespół pracuje nad zagwarantowaniem, że YouTrack Cloud będzie w stanie obsłużyć jeszcze więcej danych z szybkością i niezawodnością dla firm z tysiącami użytkowników i milionami zadań.
Dla naszych klientów, którzy wybrali YouTrack Server, dodanie obsługi instalacji wielonodowych jest nadal naszym priorytetem. Zapewni to zwiększoną wydajność i dostępność na dużą skalę. Poza tym stajemy się również coraz bardziej biegli we wspieraniu bardzo dużych instalacji YouTrack, zdobywając każdego dnia coraz większe doświadczenie dzięki utrzymywaniu youtrack.jetbrains.com – publicznego narzędzia do śledzenia projektów JetBrains, z około 1 milionem aktywnych użytkowników i ponad 3 milionami zadań. Chętnie podzielimy się z Tobą spostrzeżeniami, które zdobyliśmy dzięki temu doświadczeniu. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z naszym zespołem wsparcia.
Wsparcie Premium jest dostępne na życzenie dla większych zespołów szukających pomocy przy migracji do YouTrack, dostosowywaniu i nie tylko. Co więcej, poszerzamy również nasz zespół certyfikowanych partnerów konsultingowych YouTrack, którzy mogą pomóc w realizacji projektów. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji na dowolny z tych tematów – zawsze chętnie pomożemy.
Daj nam znać, co myślisz
Należy pamiętać, że plany te reprezentują nasze ogólne punkty zainteresowania. W przygotowaniu są ulepszenia wielu innych ulubionych funkcji YouTrack. Co więcej, nasza obecna wizja może ulec zmianie, gdy zagłębimy się w konkretne scenariusze klientów.
Subskrybuj naszego bloga i śledź nas na X, aby być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami. Jeśli masz jakieś uwagi lub sugestie, prosimy o komentarz poniżej. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat funkcji, nad którymi pracujemy, sprawdź nasz publiczny tracker projektu. Tutaj można znaleźć prośby o funkcje i głosować na nie.
Każdego roku otrzymujemy od Was tysiące próśb, które inspirują nas do szukania sposobów na ulepszenie YouTrack dla zespołów. Dziękujemy za wybranie YouTrack i cieszymy się na wiele produktywnych i udanych lat pracy z wami nad nowymi funkcjami.